Das ist kokojoo

 das mit Kakaofruchtsaft und Kakaoschalen arbeitet, um Dir gesunde, 100% natürliche Kakaofrucht-Getränke und Foods anzubieten

Dabei tragen wir einerseits zu einer Reduktion von Ressourcenverschwendung und andererseits zur Entstehung von Wertschöpfung in Afrika (Elfenbeinküste) bei.

Manchmal spritzig, immer fruchtig und leicht schokoladig.
Erlebe Kakao ganz anders.

Unsere Mission

Unsere Mission ist klar: Dir die volle Freude am Kakao™ anzubieten. Mit unseren Produkten, unserer Unternehmensstrategie und der Marke KOKOJOO handeln wir ganzheitlich und schlagen drei Fliegen mit einer Klappe.

Preisgekrönte afrikanische Kakaofrucht-Innovation
Kakaofrucht Erfrischungsgetränke von KOKOJOO

Unser Gründer

"Being the richest man in the cemetery doesn't matter to me. Going to bed at night saying we've done something wonderful... that's what matters to me"
Steve Jobs

Unsere Story

KOKOJOO, unsere afrikanische Kakaofrucht-Innovation, wurde 2018 in Deutschland gegründet. Im Februar 2020 zogen wir in die Schweiz, wo wir mit offenen Armen und der nötigen Unterstützung empfangen wurden - mit Respekt vor afrikanischen Innovationen.

Erste Entwürfe von KOKOJOO

Die volle Freude am Kakao

Kakaofrucht Erfrischungsgetränke von KOKOJOO

#upcycling cocoa

It was clear from the beginning that the brand KOKOJOO will serve two objectives. Firstly, the products under the brand should be a tribute to the potential of the cocoa fruit. That's why Dayog developed a brand name that encapsulates the essence of the superfood cocoa: kōkōjoo. The name is a combination of the phonetic script of the English word cocoa: [kōkō] and the French term for joy: joie. It illustrates our mission of transforming the entire cocoa fruit including its "waste products" to spread the joy contained in the cocoa to consumers around the globe.

Unsere KOKOJOO-Glyphen

Secondly, KOKOJOO products are a tribute to Africa, the continent where most of the world's cocoa is grown but least of the world's chocolate is produced and consumed. And where farmers only receive a fraction of the value of their fruits of hard labour and do not benefit from the added value in the production chain. To create a visual language specific to the brand KOKOJOO, Dayog sought inspiration in the West African Bogolan design. The results are the KOKOJOO-glyphs which represent an homage to Africa and to the superfood cocoa. These symbols, unique in their genre, clearly communicate the African roots of our products while emphasizing their uniqueness. At the same time, they educate consumers about the complexity of cocoa processing in order to focus attention on what really matters at KOKOJOO: applying more sustainable and innovative practices.

Kakaofrucht Erfrischungsgetränke von KOKOJOO

„It always seems impossible until it is done.“

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